Black Hat SEO
Black Hat SEO – Czarne SEO
Black Hat SEO ( Czarne SEO ) to wszystkie działania, które postrzegane są przez Google jak i inne wyszukiwarki jako niepożądane podczas pozycjonowania i optymalizacji strony internetowej. Celowe wykorzystywanie niedozwolonych technik pozycjonujących może prowadzić do nałożenia na daną domenę (stronę www) kary tzw. bana bądź nawet usunięcia strony z wyników wyszukiwarki.
Kary nakładane są ręcznie lub automatycznie przez wyszukiwarkę na domenę internetową (stronę). Usunięcie ze strony tzw. bana bądź nałożonego filtra jest procesem czasochłonnym, który wymaga przede wszystkim usunięcia przyczyny nałożenia kary. Osoby wykorzystują zakazane techniki Black Hat SEO głównie ze względu na możliwość osiągnięcia szybkich efektów. Należy jednak pamiętać, że cena za szybkie efekty może być w tym przypadku bardzo wysoka.
Osoby zawodowo zajmujące się pozycjonowaniem i optymalizacją strony doskonale znają zakazane metody oraz efekty ich stosowania. Zdecydowanie w gorszej sytuacji znajdują się osoby zlecające działania SEO zewnętrzny firmom bądź freelancerom. Szczególną uwagę należy zwrócić i trzymać się jak najdalej od ofert w stylu 15 fraz kluczowych za 50 zł miesięcznie! Czasami słyszę od klientów, że nie stać ich na przekazanie opieki SEO profesjonalnej firmie dlatego szukają tanich ofert na aukcjach i korzystają z nich. Staram się wytłumaczyć jakie to niesie za sobą zagrożenia i jaki może mieć wpływ na ich domenę i jej widoczność w Internecie. Część osób posłucha, ale niestety grono z nich dalej korzysta z z magicznych ofert do czasu nałożenia kary. Część właścicieli stron decyduje się na samodzielną pracę nad widocznością strony w wyszukiwarce internetowej.
Przykład metod pozycjonowania zaliczanych do Black Hat SEO:
- Cloaking (ukrywanie treści; strona prezentowana jest w inny sposób dla użytkownika, a w inny dla robotów wyszukiwarek np. tekst na stronie w kolorze tła niewidoczny dla użytkownika),
- Spam (nadmierne nagromadzenie słów kluczowych, wykorzystanie słów niezgodnych z treścią strony, ukrywanie widoczności słów na stronie),
- Szybkie i niedbałe pozyskiwanie linków ze źródeł o niskim Trust Ranku,
- Posiadania identycznych treści na kilku podstronach (powielanie treści),
- Zamieszczania treści zabronionych przez prawo,
- Bezmyślnego kopiowania i wklejania tekstu z innych witryn.