Google potwierdziło aktualizację głównego algorytmu
Zaobserwowaliśmy od kilku dni wahania pozycji stron naszych klientów w wynikach wyszukiwania. Domyśliliśmy się, że powodem może być kolejna aktualizacja algorytmu Google i mieliśmy rację. 12 marca Google oficjalnie potwierdził update głównego algorytmu (core algorithm) zaskakując nas swoją transparentnością.
O aktualizacji algorytmu dowiedzieliśmy się z oficjalnego profilu firmy na Twitterze (Google SearchLiaison). Z zamieszczonej informacji wynika, że w ubiegłym tygodniu wprowadzone zostały kompleksowe zmiany w głównym algorytmie wyszukiwarki (tzw. core algorithm). Tego rodzaju aktualizacje wykonywane są kilka razy w roku, ale nie zawsze Google informuje o nich.
Wprowadzane zmiany w głównym algorytmie zawsze wywołują większe wahania w wynikach wyszukiwania – spadki jednych serwisów i wzrosty innych. Google informuje, że spadki w rankingu nie oznaczają, że ze stroną dzieje się coś złego – po prostu inne witryny mogły zostać lepiej ocenione przez roboty wyszukiwarki według nowego modelu rankingu.
Google wspomina o rozwijaniu treści na stronie (contentu) i tworzeniu wartościowych tekstów, które mogą dać w przyszłości przewagę danej stronie nad innymi witrynami w wynikach wyszukiwania. Szansą na skuteczne wsparcie pozycjonowania jest po raz kolejny jest content marketing i SEO copywriting.
Według naszej obserwacji jednym z czynników rankingu, który został zaktualizowany dotyczy głównie linków. Po raz kolejny Google wskazuje, aby zwracać uwagę na jakość odnośników i budować wartościowe zaplecze linków zwrotnych. Strony, które skupiają się na rozbudowie contentu w połączeniu z optymalizacją SEO strony pod kątem pozycjonowania nie zanotowały spadków lecz wzrosty.